Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2013

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ¨ΣΤΑΣΗ ΒΥΡΩΝΑ¨ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΤΟΥ 2013



Βύρωνας 05/02/2013

Το πολιτικό,κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον μέσα στο οποίο συζητείται ο προϋπολογισμός του Δήμου για το 2013 είναι ζοφερό.Η τρικομματική κυβέρνηση – συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων Παπανδρέου και Παπαδήμου - με την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2013-2016 και του κρατικού προϋπολογισμού συνεχίζει την ίδια πολιτική καταστροφής της κοινωνίας σε ένα πρόγραμμα που εκτός των άλλων δεν βγαίνει κιόλας.

Για την τοπική αυτοδιοίκηση συνεχίζεται η ίδια καταστροφική πολιτική υποχρηματοδότησης. Δεν έφτανε η μείωση κατά 60% της κρατικής χρηματοδότησης, αλλά προχωράνε με βάση τον κρατικό προϋπολογισμό σε νέα μείωση της επιχορήγησης από 4,087 δις ευρώ σε 2,355 δις(μείωση 1.7 δις ευρώ). Χαρακτηριστικά για το Βύρωνα αξίζει να σημειωθεί η μείωση των ΚΑΠ από το 2011 στο 2012 που μειώθηκαν από 8.907.979 ευρώ σε 7.827.608 (ποσοστό μείωσης 12% σε ένα χρόνο).
Για να μην υπάρχουν και αμφιβολίες από κανέναν η κυβερνητική πολιτική σκιαγραφείται από τις δηλώσεις του Υπουργού κ. Στυλιανίδη κατά τις οποίες: ¨εξαντλήθηκε πλέον ο παραδοσιακός ρόλος του κράτους ως κεντρικού χρηματοδότη ¨  και ταυτόχρονα μιλάει για ¨εκχώρηση υπηρεσιών σε ιδιώτες με μακροχρόνιες παραχωρήσεις-ενοικίαση ακίνητης περιουσίας¨.  Η πολιτική της Δημοτικής Αρχής δεν διαφέρει και πολύ καθώς ενώ καταδικάζει την υποχρηματοδότηση των Δήμων, στην πράξη προχωράει και η ίδια σε ιδιωτικοποιήσεις  δημοτικών αναψυκτηρίων.
Ταυτόχρονα  πυκνώνουν τα  σύννεφα της αυστηρότερης εποπτείας στους Δήμους μέσω του προϋπολογισμού τους.Αξίζει να θυμίσουμε εδώ τις πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού οικονομικών κ. Σταικούρα ότι : ο προϋπολογισμός πρέπει να ισοσκελίζεται και δεν πρέπει τα έσοδα να είναι πάνω από το 30% των αντίστοιχων του 2012,ενώ θα υποχρεώνονται σε εποπτεία, η οποία θα επιβάλει  περικοπές και τοπικούς φόρους,αν υπάρχει για πάνω από 3 μήνες απόκλιση άνω του 10%. Και εδώ βρίσκονται και οι μεγάλες ευθύνες της δημοτικής αρχής η οποία με την πολιτική του υπερδανισμού και της κακοδιοίκησης δίνει στο πιάτο της κυβέρνησης την αυτοτέλεια των δήμων.
Από την άλλη ο  τρόπος που ακολουθεί η  Δημοτική Αρχή στη σύνταξη του προϋπολογισμού είναι γραφειοκρατικός και μακριά από τις διαθέσεις των πολιτών,αφού δεν συζητείται με τους πολίτες ώστε να ληφθούν υπόψιν οι δικές τους προτάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι και  αυτή η επιτροπή διαβούλευσης που είναι υποχρεωμένη η δημοτική αρχή να συνεδριάζει αφού αναβλήθηκε η πρώτη συνεδρίαση της λόγω απαρτίας την Δευτέρα, συνεδρίασε την Τρίτη και συμμετείχαν σε αυτήν μόλις 8 από τα 50 μέλη της. Η δική μας λογική είναι στον αντίποδα αυτής της πολιτικής.Ο συμμετοχικός προϋπολογισμός που προωθούμε παίρνει υπόψιν του τις προτάσεις των πολιτών για τις προτεραιότητες και ανά γειτονιά και θέμα δίνουμε προτεραιότητα στις προτάσεις των πολιτών.
Ας έρθουμε όμως σε ορισμένα συγκεκριμένα στοιχεία του προϋπολογισμού:
                                                               
Το πρώτο ζήτημα είναι κατά πόσον ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός είναι ρεαλιστικός.Και η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ακριβώς το αντίθετο.Ας δούμε τη σχέση μεταξύ προϋπολογισθέντων  και εκτελεσθέντων ποσών τα προηγούμενα χρόνια:


ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ
ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
2010
      83.703.751
     35.133.794
     41,9%
2011
      57.826.042
      26.408.431
      45%
2012
      60.361.573
      31.954.028
      52%
2013
      51.453.636
                _
       _








Φοβόμαστε ότι και φέτος αυτός ο προϋπολογισμός θα αποδειχθεί πλασματικός.
Σοβαρό ζήτημα είναι ο έλεγχος και η αποτελεσματικότητα του προϋπολογισμού που φαίνεται από τα αποτελέσματα του που είναι ο ισολογισμός.Και εδώ η δημοτική αρχή έχει να επιδείξει μία απαράδεκτη αδιαφορία στον έλεγχο και στην συζήτηση του ισολογισμού. Έτσι ακόμη δεν έχουν καν ελεγχθεί από τους ορκωτούς λογιστές οι ισολογισμοί του 2010 και του 2011, μάθαμε δε ότι μόλις προχθές εγκρίθηκε κονδύλι 22.000 ευρώ για να ελέγξουν οι ορκωτοί λογιστές τον ισολογισμό του 2010.

Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι γίνεται όλο και πιο αντιλαϊκός καθώς  τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν οι πολίτες,μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ,συνεχώς μεγαλώνουν σε σχέση με την κρατική επιχορήγηση που είναι οι ΚΑΠ,όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:


               ΚΑΠ
    ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ
  ΠΟΣΟΣΤΟ
2011
       8.907.979
     4.598.352 
    51,6%
2012
       7.827.608
     5.013.724
    64%
  
Ταυτόχρονα πρέπει να σημειωθεί ότι ποτέ δεν έχει κατατεθεί από τη δημοτική αρχή προϋπολογισμός εσόδων των ανταποδοτικών τελών που θα πρέπει σύμφωνα με το νόμο να ισοσκελίζεται με τα αντίστοιχα έξοδα αυτών.

Το τρίτο ζήτημα που θέλουμε να σημειώσουμε είναι η κατάσταση των δανείων που φτάνουν  σε ύψος 20 εκ.περίπου και  τα τοκοχρεολύσια τους απορροφούν ένα μεγάλο μέρος της κρατικής επιχορήγησης 1.698.000 ευρώ για φέτος  και τα οποία παρακρατούνται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων κάθε μήνα και φτάνουν σε 150.000 ευρώ περίπου το μήνα. Έντονα προβάλει η ανάγκη για κούρεμα ή κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους των δανείων για να μπορέσει να λειτουργήσει ο Δήμος.
                                                            
Το τέταρτο ζήτημα που προκύπτει είναι ότι στη μεγάλη οικονομική κρίση που ζούμε με την ανεργία να καλπάζει στο 30% και στους νέους να ξεπερνά το 50% η κρίση αυτή μετατρέπεται σε κρίση διατροφής, υγείας και φαρμάκων, στέγης κλπ. Είναι ανάγκη η Αυτοδιοίκηση που είναι και ο πιο κοντινός στο λαό  επίσημος  φορέας να συμβάλει κατά πολύ μεγάλο μέρος σε αυτό. Η πρακτική της δημοτικής αρχής όμως είναι όχι μόνο η ίδια να μην κάνει τίποτα γιαυτό αλλά αντίθετα να βάζει σοβαρά εμπόδια σε αυτό κινούμενη με μία μικροκομματική λογική που λέει ότι αφού δεν το κάνω εγώ καλύτερα να μην το κάνει κανένας,όπως φάνηκε πρόσφατα και από την επίθεση που έκανε στο κοινωνικό φαρμακείο.Από την άλλη είναι γνωστό ότι υποχρηματοδοτούνται όλες οι οργανωμένες κοινωνικές δομές όπως τα σχολεία,οι παιδικοί σταθμοί,τα ΚΑΠΗ, βοήθεια στο σπίτι που κλείνει κλπ. Εκτός της ανάγκης να ενισχυθούν οι κωδικοί των κοινωνικών δομών με περισσότερα κονδύλια είναι ανάγκη να δημιουργηθεί ειδικός κωδικός στον προυπολογισμό του Δήμου που να χρηματοδοτεί τα δίκτυα αλληλεγγύης. Λείπει  από τα σχολεία το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δόσης του 2011 των 150.000 ευρώ σήμερα που η χρηματοδότηση από τις 400.000 το 2011 έφτασε στις 200.000 το 2012.Αλήθεια τι γίνεται με τις κατασκηνώσεις της Πεντέλης που ανήκουν στο Δήμο και έχουν εκχωρηθεί στο Υπουργείο Υγείας και θα μπορούσαν να στεγάσουν μεγάλο αριθμό παιδιών του Δήμου μας ,όπως έχουμε πάλι αναφερθεί στο παρελθόν.

Το πέμπτο ζήτημα που θέλουμε να τονίσουμε είναι με δεδομένη την κρατική υποχρηματοδότηση και αδιαφορία,όλοι οι Δήμοι δεν είναι το ίδιο. Η συγκεκριμένη δημοτική αρχή - που ήδη κλείνει 10 χρόνια - με τον υπερδανισμό και την κακοδιαχείριση έχει δημιουργήσει πολύ σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του Δήμου και στα οποία αν και έχουμε πολλές φορές αναφερθεί αξίζουν έστω και μία σύντομη αναφορά σε κάποια από αυτά:
(i) Επανειλημμένα προβλήματα στην έγκαιρη καταβολή των μισθών-των ασφαλιστικών εισφορών-στην απόδοση των παρακρατηθέντων ποσών για δάνεια εργαζομένων.Πρόσφατο παράδειγμα η καθυστέρηση μισθών σε εργαζόμενους του Πνευματικού Κέντρου για πάνω από 2 χρόνια που μόλις πριν ένα μήνα καταβλήθηκε ένα μέρος του οφειλόμενου ποσού.
 (ii) Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το τεράστιο χρέος σε προμηθευτές του Οργανισμού Πολιτισμού –Αθλητισμού που φτάνει στο 1.000.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζουμε το πρόστιμο που επιβλήθηκε από το ΣΔΟΕ για τις γνωστά προβλήματα κακοδιοίκησης.
(iii) Αδυνατεί η δημοτική αρχή να λειτουργήσει με ένα ορθό τρόπο το συνεργείο αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να προστρέχει για βοήθεια συνεχώς στη Δημοτική Επιχείρηση, η οποία καλύπτει πολλές φορές την αδυναμία ρευστού του Δήμου που έτσι και αλλιώς χρωστάει σε πολλούς προμηθευτές. Η δυσμενής λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης πρέπει να γίνει αντικείμενο ειδικού θέματος στο Δημ. Συμβούλιο, όπως επανειλημμένα έχουμε ζητήσει και η δημοτική αρχή κωφεύει.
(iv)Το πρόγραμμα έργων για το 2013,όπως αναφέρουμε και σε άλλο σημείωμα πολύ φτωχό και ελάχιστα έργα προκρίνει και χωρίς την αναγκαία ιεράρχηση. 
(iv)Δεν είναι λιγότερα και τα καθημερινά προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία του Δήμου όπως:δεν υπάρχει φωτοτυπικό χαρτί και χαρτί υγείας, τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου 2 χρόνων τώρα δεν έχουν εκδοθεί λόγω χρέους στην εταιρεία,το ασανσέρ φτιάχθηκε μετά 6 μήνες, λάμπες δεν υπάρχουν, σακούλες καθαριότητας, με το ζόρι ο καφές, με το σταγονόμετρο στα ΚΑΠΗ και άλλα ων ουκ έστι αριθμός.

Με όλα όσα αναφέραμε είναι φανερό ότι καταψηφίζουμε τον προυπολογισμό του 2013 που εκτός των άλλων πρέπει να σημειώσουμε ότι ακολουθεί την επίσημη μνημονιακή πολιτική. 
Ταυτόχρονα τον καταψηφίζουμε διότι έτσι καταδικάζουμε και την πολιτική που ακολούθησε η δημοτική αρχή μέχρι σήμερα,πολιτική που έφερε τον δήμο στην τραγική κατάσταση που όλοι ζούμε στο Δήμο Βύρωνα.
Θέλουμε δε να σημειώσουμε  ότι μπροστά στα αδιέξοδα της κατάστασης του Δήμου και της κοινωνίας εμείς είμαστε αισιόδοξοι ότι τη χρονιά αυτή ο λαός θα αντιδράσει και θα κάνει την ανατροπή φέρνοντας στην κυβέρνηση δυνάμεις που μπορούν να επιβάλλουν άλλες πολιτικές που είναι αναγκαίες για να ορθοποδήσει ο λαός και ο Δήμος του Βύρωνα.               

Τελικά μετά από συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο την Τετάρτη 30/1/13 τον προυπολογισμό υπερψήφισε μόνο η παράταξη του Δημάρχου ενώ τον καταψήφισαν οι παρατάξεις Κόνσουλα, η "Λαϊκή Συσπείρωση" του ΚΚΕ, η "Στάση Βύρωνα" και η "Αριστερή Παρέμβαση". 

Δημοτική Πρωτοβουλία "Στάση Βύρωνα"




Δεν υπάρχουν σχόλια: