Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2008

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 11-2008

ΠΡΟΤΑΣΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 11-2008
Παρά το ότι συμφωνώ με αρκετά σημεία στο κείμενο εισήγησης έχω μερικές σημαντικές ενστάσεις.
Το κείμενο αυτό , μου δίνει την αίσθηση ότι είχαμε αποφασίσει από πριν το τι θα πούμε.
Μου δίνει την αίσθηση ότι τελείως αβασάνιστα πήραμε θέση για πολλά θέματα – προβλήματα βλέποντας όμως μόνο το ένα απ αυτά.
Μου δίνει την αίσθηση πως λειτουργούμε μόνο καταγγελτικά και δεν αντιμετωπίζουμε την πραγματικότητα με την ευθύνη, την επιστημονική σκέψη και φυσικά την πολιτική οπτική , που επιβάλει το καθήκον μας, σαν Δημ. Πρωτοβουλία.
Προτείνουμε τέλος μ αυτό το κείμενο μια σειρά λύσεων, οι οποίες είτε απαιτούν αλλαγή συνείδησης των πολιτών, είτε για να πραγματοποιηθούν απαιτούν πολύ μεγάλο βάθος χρόνου. Έτσι ουσιαστικά μιλάμε για ένα όραμα κι όχι για λύσεις, τις οποίες ζητάνε από μας οι πολίτες σήμερα. Αφήνουμε ακόμη μια φορά στον κόσμο την αίσθηση ότι έχουμε μεν όμορφες σκέψεις και ιδέες, δεν είμαστε όμως σε θέση να πάρουμε ευθύνες πράγμα που είναι το ζητούμενο.
Το κείμενο μας αντιμετωπίζει μόνο το ένα πρόβλημα κι αυτό με μια μονοδιάστατη οπτική.
Για παράδειγμα Το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει κι άλλες σημαντικές συνέπειες στη ζωή μας και στο περιβάλλον. Σήμερα ένας εργαζόμενος που πρέπει να χρησιμοποιήσει την Αττική οδό, ξέρει πολύ καλά πως για να πάει και να έρθει απ’ τη δουλειά του χρειάζεται άλλο ένα 8ωρο περίπου. Τις ώρες της αιχμής η Αττική οδός είναι κλειστή. Τελείως κλειστή. Πέρα από το κόστος που αφορά την ψυχολογική του κατάσταση υπάρχει και το κόστος των χαμένων ωρών στο δρόμο. Το μποτιλιάρισμα επίσης των αυτοκινήτων προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά στο περιβάλλον από ότι η συνεχής ροή τους, γιατί αυξάνει τους ρύπους και την θερμοκρασία. Μήπως λοιπόν η σημερινή κατάσταση κάνει μεγαλύτερη ζημιά στο βουνό και γενικότερα στο περιβάλλον?. Δυστυχώς είναι αδύνατο αύριο να εξαφανίσουμε τα αυτοκίνητα ώστε να λυθεί το πρόβλημα κι έτσι οφείλουμε να δούμε κι αυτή την πλευρά. Σε συζητήσεις που έγιναν στα γραφεία μας με Τοτσικα και Σχίζα αλλά κι από έρευνες που κάναμε ως πρωτοβουλία είδαμε κι άλλες λύσεις που δεν αναφέρονται στο κείμενο αυτό.
Μια λύση ήταν η βύθιση της Κατεχάκη, ώστε να γίνει ένας δρόμος σαν τη Λεωφ. Συγγρού. Υπάρχουν κι άλλες. Δεν είμαι ειδικός και δε νομίζω να είναι κάνεις άλλος εδώ μέσα. Πιστεύω όμως πως πρέπει να ψάξουμε, να μάθουμε, να συμβουλευτούμε ώστε να μη γίνουμε γραφικοί η φανατικοί και να δείξουμε την υπευθυνότητα που οφείλουμε σαν Δημ Πρωτ. ΣΤΑΣΗ ΒΥΡΩΝΑ.
Να προσθέσω τέλος και τούτο. Υπάρχουν πολλά θέματα ακόμη που αφορούν το περιβάλλον σε σχέση με τον Υμηττό και το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Θέματα εκπομπής ρύπων, θέματα αύξησης της θερμοκρασίας, κ.α. Δε νομίζω πως όλα αυτά μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε χωρίς να σεβαστούμε τις απόψεις ειδικών. Το κείμενο μας δίνει μερικά στατιστικά στοιχεία, που σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν μελέτη και δείχνουν μια προχειρότητα στην αντιμετώπιση του θέματος και μια άρνηση να δει την πραγματικότητα.
Πρέπει να δούμε το θέμα με μια προσέγγιση που θα αντιμετωπίζει όχι μόνο τον Υμηττό, αλλά και τα υπόλοιπα ζητήματα που προκύπτουν. Να έχουμε μια πολιτική θέση που να εκφράζει την αριστερή μας αντίληψη, σεβόμενη τις ανάγκες, που ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει δημιουργήσει και μέσα στις οποίες οφείλουμε να λειτουργήσουμε με υπευθυνότητα και ρεαλισμό κι όχι με φανατισμό και συνθηματολογία.
Να απαιτήσουμε από τον Δήμο, το ΥΠΕΧΩΔΕ καθώς και κάθε φορέα που εμπλέκεται στο θέμα αυτό, να μας δώσουν τα σχετικά στοιχεία και τις μελέτες.
Να μιλήσουμε για τη μόλυνση του περιβάλλοντος, για τη βελτίωση και τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, ακόμη και για επανασχεδιασμό του τρόπου ζωής μας, για αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών, αλλά με γνώση και ρεαλισμό.
Συνεπώς εκείνο που κατά τη γνώμη μου πρέπει να πούμε είναι.
ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΣΕΒΟΜΕΝΟΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.
ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΣΑ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Επίσης ο τρόπος με τον οποίο είναι γραμμένο το κείμενο με ενοχλεί.
Είμαστε μια Δημ. Παράταξη. Πιστεύω ότι η γλώσσα του κειμένου πρέπει να είναι ελκυστική κι επικοινωνιακή σε ένα ευρύτερο φάσμα συμπολιτών μας, που έχουν οικολογικές ευαισθησίες, όμως δεν θέλουν να τις εκφράζουν με ύφος εισαγγελέα.
Πρέπει να έχει οικολογικό χαρακτήρα με αριστερή ματιά.
Υπάρχουν μέλη και τα θέλουμε αυτά τα μέλη, τα οποία δεν εκφράζονται μέσα από τέτοιες γραφές. Μέσα σ αυτά είμαι κι εγώ.
Θεωρώ απαραίτητες τις αλλαγές που προανέφερα, ζητώ να μη ψηφιστεί αυτό το κείμενο σήμερα, να το επαναδιατυπώσουμε και να το εμπλουτίσουμε. Να ψηφίσουμε κείμενο που εκφράζει τη θέση μας για το βουνό και την επέκταση της Αττικής οδού στην επόμενη συνέλευση μας. Τίποτα δεν μας βιάζει να πάρουμε σήμερα μια απόφαση, που είτε θα είναι ελλιπής, είτε θα αποδειχθεί λάθος. Μη ξεχνάμε πως ακόμη δεν είναι ολοκληρωμένα τα σχέδια της Κυβέρνησης (απ’ όσο ξέρω δεν έχει κατατεθεί ακόμη Περιβαλλοντική μελέτη και χωρίς αυτή δεν γίνεται τίποτα). Ίσως οι εκλογές προλάβουν την Κυβέρνηση, ας μη το ξεχνάμε κι αυτό. Δεν βιαζόμαστε λοιπόν.

Παπαμιχαήλ Σωτήρης
Μέλος της Δ. Π. ΣΤΑΣΗ ΒΥΡΩΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: