Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2009

Εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της Σοφίας Τσιάρα













Πραγματοποιήθηκαν την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009 τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της Σοφίας Τσιάρα στα γραφεία της "Στάσης Βύρωνα" , στον Πολυχώρο "Ζωή Ποδήλατο ".
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια μικρή κουβέντα με την καλλιτέχνιδα, την οποία και σας την παρουσιάζουμε :

Ερώτηση :
Πείτε μας λίγα λόγια για σας ...

Σοφία Τσιάρα : Γεννήθηκα στην Αθήνα, αλλά τα παιδικά μου χρόνια τα έζησα στην ορεινή Ολυμπία, μιας και ο πατέρας μου ήταν αγροτικός γιατρός και υπηρετούσε σε ένα χωριό, την Καλλιθέα ( Ζάχας ) .
Ζωγραφίζω από έξι χρονών, βλέποντας γύρω μου τα δάση, τις πεδιάδες, ήταν πολύ όμορφα τοπία εκεί. Συνέχισα να ζωγραφίζω και αργότερα, όταν επιστρέψαμε στην Αθήνα.
Τελείωσα την Ιατρική σχολή Αθηνών και τώρα είμαι νευρολόγος - ψυχίατρος , έχω τον τίτλο της Διευθύντριας στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο " Γ. Γεννηματάς" .

Ερώτηση : Ποιό ήταν το κίνητρο για σας, για να ασχοληθείτε και με την ζωγραφική ;

Σοφία Τσιάρα : Σαν παιδί, ήμουν κλειστός χαρακτήρας και ήθελα να βγάλω από μέσα μου αυτά που ήθελα να πω, ήταν ένας τρόπος έκφρασης.
Δημιουργώντας κάτι, ένιωθα πάντα πολύ μεγάλη χαρά και νομίζω πως οποιοσδήποτε δημιουργός, ο,τιδήποτε δημιουργεί, νιώθει παρόμοια συναισθήματα όταν μετά βλέπει το αποτέλεσμα...
Εγώ έβγαζα από μέσα μου αυτά που δεν μπορούσα να εκφράσω με λόγια.

Ερώτηση :
Τι θεωρείτε εσείς πολιτισμό γενικότερα ;

Σοφία Τσιάρα : Θεωρώ ότι πολιτισμός είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να γίνει καλύτερος, όλο και καλύτερος, να ασχολείται όχι τόσο με τα υλικά, όσο με τα πνευματικά αγαθά, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτόν τον όρο.
Να έχει κάποιες αξίες που δεν στηρίζονται στο χρήμα και στην κατανάλωση, να στοχεύει ψηλά, όλο και πιό ψηλά, να αναζητά την τελειοποίησή του και για τον εαυτό του και για το κοινωνικό σύνολο.

Ερώτηση :
Απ' ότι καταλαβαίνουμε δηλαδή, πολιτισμός είναι ακόμα και τρόπος ζωής, δεν συμφωνείτε ;

Σοφία Τσιάρα : Ναι, ασφαλώς, σε κάθε μας εκδήλωση, στη συμπεριφορά μας, όλα είναι πολιτισμός.

Ερώτηση : Τι θεωρείτε ποιό σωστό, " η τέχνη για την τέχνη, ή η τέχνη για τους πολλούς " ;

Σοφία Τσιάρα : Εγώ σαν ερασιτέχνης ζωγράφος, θα πω ότι η τέχνη είναι για τους πολλούς.
Φαντάζομαι όμως ότι οι μεγάλοι ζωγράφοι, ζωγραφίζουν και για τον εαυτό τους, βλέπουμε πολλά έργα τους τα οποία δεν μπορούμε να καταλάβουμε. Ξαναλέω όμως ότι, σαν ερασιτέχνης ζωγράφος, θεωρώ ότι η τέχνη είναι για τους πολλούς.

Ερώτηση :
Θεωρείτε δηλαδή ότι ένα έργο τέχνης το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό από το ευρύ κοινό, αποτελεί τέχνη ;

Σοφία Τσιάρα : Για μένα δεν είναι. Είναι μια δημιουργία που εκφράζει προσωπικά μόνο τον δημιουργό και απευθύνεται ίσως μόνο σε αυτόν και σε ένα στενό κύκλο αποδεκτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: