Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου 2008

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί το εισηγητικό κείμενο της επιτροπής περιβάλλοντος της παράταξης για τον Υμηττό προς την ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Η εισήγηση μεταβιβάζεται σε όλα τα μέλη της παράταξης ώστε να έχουν αρκετό χρόνο να την μελετήσουν μέχρι την σύνοδο της Συνέλευσης η οποία θα γίνει την Τετάρτη 12/11/2008 στις 19.00.
Αντίγραφα θα υπάρχουν από την Πέμπτη και στα γραφεία της παράταξης.
Όσα μέλη θέλουν, μπορούν να διατυπώσουν τυχόν παρατηρήσεις τους πάνω στο κείμενο και να τίς στείλουν στo egmont1937@gmail com, stasivyrona@gmail.com ή να επικοινωνήσουν με τον Δ. Σουλιώτη στον οποίο η επιτροπή περιβάλλοντος ανέθεσε να παρουσιάσει την εισήγηση για τον Υμηττό και o οποίος θα μαζέψει όλες τις παρατηρήσεις για την συλλογική αξιοποίησή τους.
Το κείμενο παρατίθεται αμέσως παρακάτω

ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
ΚΑΙ "ΚΑΤΑΠΙΝΟΥΝ" ΤΗΝ ΔΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΟΥΤΑΛΑ-ΣΑΚΕΤΤΑ!

ΒΑΡΕΙΕΣ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ XΙΛΙΑΔΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕΣΑ
ΣΤΟΝ ΒΥΡΩΝΑ, Με την ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ της Δημοτικής Αρχής Χαρδαλιά και την συγκατάθεση Δημάρχων του ΣΠΑΥ:


Διακήρυξη της Δημοτικής Παράταξης
"Στάση Βύρωνα"

H κυβέρνηση δια του Υπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά τον Ιούνιο του 2008 την επέκταση της Αττικής οδού με την κατασκευή ενός δίκτυου νέων αυτοκινητόδρομων στην Αττική, συνολικού μήκους 83 χιλιομέτρων, όπου ένα σημαντικό τμήμα τους θα διανοιχθεί στο βουνό του Υμηττού.

Η απόφαση αυτή του ΥΠΕΧΩΔΕ ισοδυναμεί με κυκλοφοριακή ασφυξία και οικολογική καταστροφή του Δήμου Βύρωνα και των γειτονικών Δήμων και ακόμα:

Θα σημάνει την βαριά διατάραξη του οικοσυστήματος των ορεινών όγκων του Υμηττού.

Θα ενισχύσει την μόλυνση και το νέφος πάνω απο το ευρύτερο αττικό τοπίο και ιδιαίτερα τους γειτονικούς προς τον Υμηττό Δήμους!
Ειδικώτερα
στον Δήμο Βύρωνα, θα εξαφανίσει τη δασική περιοχή Κουταλά - Σακέττα και θα υποβαθμίσει το «Αισθητικό Δάσος Καισαριανής» !!

Το έργο θα γίνει με την γνωστή μέθοδο της σύμπραξης Δημόσιου - Ιδιωτικού τομέα όπου πλέγματα ιδιοκτητών μέσων μαζικής ενημέρωσης και μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών, αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την μακρόχρονη εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων και την ασύδοτη επιβολή ακριβών διοδίων.

Σε πρώτη φάση προβλέπεται:
α) Η κατασκευή του νότιου τμήματος της δυτικής περιφερειακής Υμηττού, μήκους 14,5 χλμ, που θα διέρχεται πάνω από τους Δήμους Βύρωνα, Καισαριανή, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και θα φτάνει στους Δήμους Γλυφάδα, και του Ελληνικού μέχρι και την παραλιακή Ποσειδώνος. Το τμήμα αυτό του αυτοκινητοδρόμου θα περνάει από τα όρια του «Αισθητικού Δάσους της Καισιαρανής» και θα συνεχίζει εντός των ορίων της Β΄Ζώνης Υμηττού !

β) Η κατασκευή του ανατολικού αυτοκινητόδρομου της Περιφ. Υμηττού πάνω από τον Δήμο Κορωπίου, που προβλέπεται να είναι επιφανειακή μέχρι την παραλιακή Σουνίου μήκους 11,5 χλμ.

γ) Η διάνοιξη σήραγγας στον Υμηττό, μέχρι τον κόμβο Μεσογείων μήκους 7,5 χλμ. που θα συνδέει τα δύο νέα αυτά τμήματα της Περιφερειακής Υμηττού. Η
είσοδος στην σήραγγα και ο σταθμός διοδίων θα κατασκευασθεί στην περιοχή Κουταλά-Σακέττα, μια από τις πιο κατάφυτες περιοχές του Υμηττού και
του Βύρωνα. Αυτός θα είναι ο μεγαλύτερος ανισόπεδος κόμβος αυτοκινήτων στην Αττική, που θα φτιαχτεί με άδεια Δημάρχου!

Η Δημοτική Παράταξη "Στάση Βύρωνα" εκφράζει την πλήρη αντιθεσή της στα καταστροφικά αυτά σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης και καλεί
τον λαό του Βύρωνα και τις άλλες δημοτικές παρατάξεις σε πάνδημη συστράτευση και αγώνα για την ματαίωσή τους.

Καλούμε όλα τα πολιτικά κόμματα, τα Νομαρχιακά Συμβούλια της Αθήνας και του Πειραιά καθώς και την ΤΕΔΚΝΑ, να πάρουν ξεκάθαρη θέση απέναντι στη προετοιμαζόμενη περιβαλλοντική καταστροφή του Υμηττού και των όμορων πόλεων.

Ο Υμηττός δεν είναι μια απλή τοπική ή διαδημοτική υπόθεση αλλα αφορά ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Ο Υμηττός αποτελεί έναν από τους βασικούς πνεύμονες της Αθήνας και ολόκληρης της Αττικής, περιοχές οι οποίες, όπως είναι γνωστό, περιλαμβάνονται ανάμεσα στις πιο μολυσμένες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο Υμηττός, που έχει ενταχθεί στο " Δίκτυο περιοχών της Ευρωπαϊκης Ένωσης με ιδιαίτερη Οικολογική Αξία" ( Νατούρα 2000), παραμένει ακόμα ένας σπουδαίος οικότοπος της Αττικής.
• Ο Υμηττός μαζί με την Πάρνηθα και την Πεντέλη, φιλτράρει και δεσμεύει τα αιωρούμενα σωματίδια, δρά ευεργετικά στο κλίμα
• αποτελεί φυσικό χώρο μνημιακής σημασίας από την εποχή του Ηρόδοτου έως σήμερα.
• είναι καταφύγιο της Αττικής πανίδας και χλωρίδας, χώρος αναψυχής και άθλησης και καταφύγιο ενδημικών πτηνών, ενδιαίτημα πληθώρας ζωϊκών ειδών.

Είναι ολοφάνερο, ότι από τις θηριώδεις και βάρβαρες παρεμβάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕΟ, ο Δήμος Βύρωνα αλλα και οι άλλοι Δήμοι θα κατακλυσθούν από χιλιάδες αυτοκίνητα, τα οποία θα περνούν μέσα από την καρδιά των Δήμων για να φτάσουν στην νέα περιφερειακή, αυξάνοντας δραματικά την ατμοσφαιρική ρύπανση, τον θόρυβο και την θερμοκρασία στην πόλη, με βαριές συνέπειες για τους κατοίκους και τη φύση.

Απέναναντι στην καταστροφική αυτή πολιτική του ΥΠΕΧΩΔΕ και τις ανυπολόγιστες καταστροφές στον Δήμο Βύρωνα, η σιωπή του Δημάρχου Βύρωνα κ. Χαρδαλιά , άν δεν συνιστά μια καθαρή σύμπραξη στο έγκλημα της επερχόμενης οικολογικής καταστροφής του Βύρωνα και του Υμηττού, συνιστά ωστόσο μια στάση απαράδεκτης ανοχής! Είναι μια επιλογή που στηρίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ και τις καταστροφικές επιλογές του!

Ο Δήμαρχος Βύρωνα και η παραταξή του, είναι φανερό, ότι εγκατέλειψαν την λαϊκή εντολή, και αντί για τα παιδιά, την νεολαία και τον Δήμο προτίμησαν την συμμαχία με την κυβέρνηση ενάντια στο περιβάλλον και το λαό του Βύρωνα.

Η ηγεσία της ΤΕΔΚΝΑ με την όλη πολιτική και στάση της, στην ουσία, συγκαλύπτει και στηρίζει την πολιτική των κυβερνήσεων που επι δεκαετίες καταστρέφουν και αλλοιώνουν το φυσικό και δομημένο περιβάλλον της Αττικής σε όφελος των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Το ίδιο κάνει και σήμερα με τον Υμηττό!
Παρόμοιες είναι και οι ευθύνες της μεγάλης πλειοψηφίας Δημάρχων που συμμετέχουν στον Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού ( ΣΠΑΥ ) με πρόεδρο τον κ. Χαρδαλιά καθώς και νομαρχών, που είτε διευκολύνουν την κυβέρνηση με την σιωπή τους, είτε υποστηρίζουν ανοιχτά τις επιλογές των αυτοκινητοδρόμων, την ενίσχυση του ΙΧ και τη τσιμεντοποίηση των πόλεων!

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ισχυρίζεται ότι φτιάχνει τους νέους αυτοκινητόδρομους, ως απάντηση στην κυκλοφοριακή κρίση του λεκανοπεδίου που οξύνεται. Στην πραγματικότητα με το έργο αυτό το ΥΠΕΧΩΔΕ βαθαίνει την κυκλοφοριακή κρίση. Πρόκειται για μια πολιτική, παρωχημένη και κυρίως αδιέξοδη που βαρύνει όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις μετά την δικτατορία.

Εδώ δεν μιλάμε για υπερτοπικούς , εθνικούς δρόμους αλλά για τη δημιουργία νέων αυτοκινητόδρομων μέσα στον αστικό ιστό του ίδιου Νομού. Η αυταπάτη ότι θα τερματίσουμε τα μποτιλιαρίσματα με τα πανάκριβα διόδια και τους νομαρχιακούς αυτοκινητόδρομους αποδείχτηκε περιβαλλοντικά καταστροφική και κυκλοφοριακά αδιέξοδη.

Η Αττική Οδό ς όπως και ο Κηφισσός, πρίν ακόμα ολοκληρώσουν την "παιδική ηλικία" τους, " γέρασαν", αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τον σκοπό για τον οποίο έγιναν ! Αυτό σημαίνει πώς μια ακόμα "Αττική Οδός" θα σηματοδοτήσει ένα καινούργιο αδιέξοδο και αυτό πάλι με την σειρά του θα γεννήσει την ανάγκη ενός νέου αυτοκινητόδρομου, και αυτός με την σειρά του ένα νέο αδιέξοδο, και πάει λέγοντας…

Στην Αθήνα το 1996 κυκλοφορούσαν 1.000.000 αυτοκίνητα, το 2006 2.200.000 (αύξηση 120%) και το 2008 περίπου 2.400.000. Σύμφωνα με έρευνες, το 2010 το 75-95% των βασικών αρτηριών θα λειτουργούν σε συνθήκες κορεσμού ενώ το 40% του διοξειδίου του άνθρακα καθώς και το 70% των υπόλοιπων ρύπων που εκλύονται και συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή και το "νέφος" οφείλονται στο αυτοκίνητο!..
Η Αθήνα δεν αντέχει άλλα αυτοκίνητα!

Οι δυνάμεις που αντιπαλεύουν τον αυτοκινητόδρομο και την καταστροφή του Υμηττού δεν είναι ξένες στο κυκλοφοριακό αδιέξοδο που βασανίζεςι την Αθήνα. Δεν είναι ξένες στο καθημερινό μαρτύριο του μποτιλιαρίσματος, στα προβλήματα μετακίνησης των εργαζομένων, στην άνετη διεξαγωγή των οικονομικών δραστηριοτήτων και της ανάπτυξης απλώς εμείς έχουμε μια άλλη πολιτική και μια άλλη απάντηση.

Η " Στάση Βύρωνα" πιστεύει ότι στα σημερινά αδιέξοδα πρέπει να απαντήσουμε με μια σχεδιασμένη, άμεση και ευρείας κλίμακας επέκταση ενός σύγχρονου δικτύου δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς, κυρίως σταθερής τροχιάς, που θα είναι προσιτά στον λαό. Η δική μας απάντηση δεν είναι το ΙΧ και οι αυτοκινητόδρομοι. Η δική μας απάντηση είναι:
- Η ΑΜΕΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ του ΜΕΤΡΟ, μέχρι τα απότατα άκρα της Αττικής και ο σχεδιασμός επέκτασης του πέρα από αυτή.
- Ενα ευρύ δίκτυο ελαφρού υπέργειου σιδηροδρόμου.
- Ενα δίκτυο γρήγορου δημόσιου τράμ που οι νέες γραμμές του δεν θα περιορίζονται στα όρια της Αθήνας αλλά θα αγκαλιάσουν μεγάλες περιοχές της Αττικής
- καθώς και η δημιουργία νέων σύγχρονων λεωφορειακών γραμμών, η πύκνωση των δρομολογίων, η επέκταση των ειδικών λωρίδων για τα λεωφορεία και άλλα μέτρα αποτροπής κίνησης των ΙΧ.

Κεντρικό μας αίτημα και νέο πεδίο αγώνων είναι η αποκέντρωση της Αττικής. Αποκέντρωση πληθυσμού και οικονομικών δραστηριοτήτων. Σήμερα ο αγώνας για την διαφύλαξη της φύσης έχει ισοδύναμη αξία με τον αγώνα για το ψωμί και το βιβλίο.

Στις περισσότερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης οι αστικοί αυτοκινητόδρομοι εγκατάλειπονται και παίρνονται ή μελετιώνται μέτρα για την συγκράτηση και την αποτροπή της κυκλοφορίας του ΙΧ και την ενίσχυση των μέσων μαζικης μεταφοράς. Μόνο εδώ γίνεται, όπως πάντα, το αντίστροφο και όπως πάντα στο γόνατο! Είναι η ίδια λογική των ίδιων πολιτικών δυνάμεων που αφού εγκατέλειψαν λ.χ το τράμ, το ανακάλυψαν ξανά μετά από 50 χρόνια!…

Η κοινή δράση των προοδευτικών και δημοκρατικών δυνάμεων, των ίδιων των κατοίκων, συνιστά την απαραίτητη προυπόθεση για την ήττα αυτων των πολιτικών. Σήμερα, στο όνομα του κέρδους, του ανταγωνισμού και της απληστίας, δημιουργούνται οι «πόλεις χαβούζες», τα γκέτο τής ανεργίας και της φτώχειας, περιθωριοποιείται ο εργαζόμενος λαός, και τα δικαιώματά του να ζεί και να δουλεύει σε ένα ανθρώπινο περιβάλλον.Δεν είναι τυχαίο ότι η φτώχεια και η ανεργία σε όλη την Ε.Ε πάνε μαζί με τις πόλεις-γκέτο…

Η "Στάση Βύρωνα" αγωνίζεται ενάντια στις πόλεις-τέρατα και τις εργατικές συνοικίες που καταπίνουν ανθρώπους, ψυχές και ελπίδες. Ο Βύρωνας, η Αθήνα και η Αττική των εργαζομένων, το μέλλον των παιδιών μας και της νεολαίας μας δεν μπορεί να σηκώσει τα 7,5 εκ. ανθρώπων, που προβλέπονται για
το εγγύς μέλλον, δεν μπορεί να αντέξει 2.400.000 αυτοκίνητα. Είμαστε σε ασφυξία και οδεύουμε σε μια μεγαλύτερη ακόμα αφυξία με ακόμα πιο βαρειές συνέπειες !
Βυρωνιώτες και βυρωνιώτισες!
Ας αντισταθούμε ενωμένοι ενάντια στις πολιτικές που παράγουν:
• το θανατηφόρο νέφος,
• την αρπαγή των ελεύθερων χώρων,
• την ανεπάρκεια του πράσινου και του δάσους,
• το απάνθρωπο στίβαγμα σε περιοχές χαβούζες τύπου Πατησίων, Αχαρνών, Παγκράτι και Κυψέλης!

Μην αφήσετε να μας εξορίσουν μέσα στην ίδια μας την πόλη, μην επιτρέψετε να υποθηκεύσουν το μέλλον της νεολαίας μας, στην καταστροφή , στη μόλυνση και στην αποξένωση.

Ο αγώνας για τον Υμηττό είναι αλληλένδετος με τον αγώνα για την Πάρνηθα και την Πεντέλη, το Ελληνικό, τον Ελαιώνα, το Γουδί!

Η «Στάση Βύρωνα» αγωνίζεται και ζητάει:

- Καμιά επέμβαση στον Υμηττό. ΟΧΙ στους νέους αυτοκινοτόδρομους του ΥΠΕΧΩΔΕ και την ενίσχυση του ΙΧ, την οικολογική καταστροφή των ορεινών όγκων του Υμηττού. Η χάραξη αυτοκινητοδρόμων πάνω στον Υμηττό και ο κόμβος Κουταλά-Σακέτα είναι παράνομοι.

- Να κηρυχθεί ο Υμηττός σε Εθνικό Δρυμό με πλήρη νομική θωράκιση. Να καταργηθεί η Β΄ ζώνη και να ενταχθεί στην Α΄. Να απαγορευθεί κάθε παρέμβαση που ανατρέπει το οικοσύστημα και θέτει σε κίνδυνο το πράσινο και τα δάση του Υμηττού.

- ΟΧΙ στον κόμβο Κουταλά-Σακέττα. Αγώνας για να αποτρέψουμε την γενική υποβάθμιση και την ρύπανση του Δήμου Βύρωνα. Για μια Συμμαχία των Πόλεων ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για τον Υμηττό. ΟΧΙ στην υποβάθμιση του Δάσους της Καισαριανής.

- Να απομακρυνθούν ΤΩΡΑ όλες παράνομες δραστηριότητες στου Σακέττα, τα τσιμέντα, τα βενζινάδικα τα σούπερ μάρκετ καθώς και οι άλλες παράνομες δραστηριότητες δημόσιες ή ιδιωτικές! Να αναδασωθεί η περιοχή.

- Να δημιουργηθεί Διαδημοτικό Φυτώριο στα πλαίσια του ΣΠΑΥ και να ζητηθεί η οικονομική του ενίσχυση από την κυβέρνηση.

- Αμεσο πρόγραμμα αναδάσωσης και αξιοποίηση του Υμηττου για την αναψυχή των κατοίκων της Αττικής. Δεν θα ανεχθούμε άλλη κοροϊδία και άλλους εμπαιγμούς. Η αναδάσωση θα γίνει!

- Ο Υμηττός δεν ανήκει στους οικοπεδοφάγους ούτε στην εκκλησία. Ανήκει στο λαό και αυτόν μόνο θα υπηρετεί.

- ΑΜΕΣΑ να έρθει το Μετρό στο Βύρωνα. Να ενισχυθεί και να βελτιωθεί το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης.

Η Δημοτική παράταξη «Στάση Βύρωνα»

Δεν υπάρχουν σχόλια: